Friday 13 July 2012

Apa salah hamba sepertiku

hidup ku selalu di pijak-pijak oleh kekaseh sendiri...da terlalu lame aku bersabar tapi diriku masih xreti serek..kadang2 aku jadi hairan dgn hati sendiri ...adakah hati ini da buta...rela d pijak2 d hina d caci maki oleh seorg kekaseh yang da lame aku miliki...tp aku maseh xdapat kehormatan dari nye...penat suda aku melayan karenah mu..lelah suda aku besabar dgn sikap mu...sakit suda hati ku kerna mu cinta...boleh x aku minta sedikit penghargaan darimu dan sedikit hormat sbg seorang lelaki yg menjadi kekaseh mu...salah apa lagi aku sampai kau terlalu berdendam pada ku bila aku terbuat sedikit kesilapan...


"kepada cintaku yang telahku pijak-pijak, hina-hina dan mencaci maki dirimu,
maafkan aku kerana melakukan dirimu sedemikian rupa.
aku melihat dirimu tidak bahagia denganku.
selepas menyatakan bahawa engkau telah bosan denganku,
aku bagaikan disentap.
aku terus terdiam.
untuk berpisah pula tidakku rela.
jadi aku menghina dirimu supaya kesakitan perpisahan tidak terlalu aku rasai.
aku kasihankan dirimu yang merayu aku supaya bersama kembali.
dan aku terfikir.
bila engkau telah kehilangan segalanya baru kau hendak bersamaku.
jika engkau dikelilingi orang-orang yang menyayangimu,
aku tidak lagi berada di dalam hatimu.
engkau berkata bahawa engkau tidak lagi menyintaiku.
tidak lagi menyayangiku.
dan aku adalah insan yang hina lagi jijik untuk dirimu.
setiap kata-kata penghinaanmu untukku secara tidak sengaja telah aku simpan di dalam hati.
bukan aku berdendam.
lama-kelamaan aku menjadi tidak tahan.
dan apabila engkau berkata bosan.
aku telah melepaskan rasa amarahku.
mungkin ego aku telah kembali.
mungkin.
tapi maafkanlah aku.
aku menyintaimu.
tetapi aku takut untuk menerimamu lagi.
takut disakiti lagi.
engkau tahu.
aku tidak takut mati tapi aku cuma takut akan rasa sakit.







No comments:

Post a Comment