Monday 8 October 2012

Hantar Kembar




Kau kata aku suka hantar kembar. Dulu masa kau kat sekolah menengah kau kata ada sorang budak ni muka sebijik macam aku. Tapi kau tak pernah nak tunjuk muka dia kat aku. Sebab tu lah aku tak percaya sangat.

Bila kat sekolah je kau selalu pandang-pandang dia, sampai dia pun perasan yang kau asyik dok pandang dia je. Dia bukannya sekelas dengan kau tapi cuma satu sekolah je.

Tapi aku tetap tak percaya yang muka dia sama macam aku.

Kita dah habis sekolah. Kita pun sambung belajar.

Aku telah ditegur oleh kawan sekolah kau. Kebetulan dia belajar sama tempat dengan aku. Dia tegur aku sebab dia kata muka aku sama macam kawan baik dia masa kat sekolah dulu. Dia siap bagi tahu nama lagi. Tapi aku lupalah nama budak tu.

Sejak dari tu, baru aku percaya yang kau kata muka budak tu sama macam muka aku. Hehe!

Kau kata budak tu selalu buat hal sorang-sorang. Kawan-kawan dia pun banyak orang luar. (Seingat akulah. Hehe!).

Bila aku tanya, “mana kembar aku sambung belajar sekarang ni?”

Kau cuma jawab tak tahu. Takpe, aku tak kisah pun kalau tak dapat tahu. :P

Bila kita dah masuk semester dua, ramai budak junior masuk. Tak lama lepas tu, kau ada nampak kembar aku lagi. Tapi yang lainlah, bukan yang sama sekolah dengan dia dulu tu. Dalam hati aku, tak habis-habis kembar. Tapi sebenarnya aku excited jugak. Aku teringin jugak nak tengok muka kembar aku ni. (Kononnya!)

Tapi serious lah aku nak tengok!

Aku cuma dengar kau bercerita je. Kau selalu jugak perhatikan dia. Kadang-kadang aku melenting jugak sebab aku cemburu! Kau kata cara dia cakap, dia senyum, makan, pandang orang, sama je! Tapi dia suka warna ungu sebab kau selalu nampak dia pakai baju warna ungu. Tak lama lepas tu kau bagi tau aku yang dia ada couple dengan budak sekelas kau. Euuwww~ (Apahal aku nak geli pulak? Bukannya aku pun.)

Tapi budak tu muka je sama. Tapi dia pendek, kurus, putih. Tak macam aku ni ha, hitam. Aku dah tengok dah muka budak tu kat Facebook. Adalah jugak samanya. Aku tengok mulutnya jela sama. Teringin nak tengok dia nganga. Nak tengok gigi dia sama tak macam aku?

Kita masuk pulak semester tiga. Ada lagi budak junior masuk kat tempat belajar kau. Kau kata kau selalu perhatikan sorang budak ni. Badan dia, cara dia jalan, muka dia, semualah, lagi sebijik muka aku. Ah, yela tu! Kau ingat aku percaya ke? Berapa banyak orang nak muka sama macam aku?

“Muka dia lagi ganas dari muka cin”, kaulah yang kata.

“Badan dia pulak lurus je takde bentuk”.

“Bila dia jalan tegak je”.

“Selalu tengok dia dengan budak jurusan lain”.

Hoi! Nampak sangat kau stalk dia kan?!! Semua benda pasal dia kau tahu. Dari badan sampai hal kehidupan dia semua kau tahu.

Time makan, dia duduk kat sebelah kau. Padahal dia bukannya kenal kau pun. Tapi mungkin dia ada cam muka kau sebab kau kan selalu usha dia.

“Seronoknya dapat makan kat sebelah dia, macam dapat makan dengan cin je”, eee nak je aku kasi pecah muka kau.

Kau kata kau rindu aku. Tapi kau nak peluk dia sebab dia dekat. Aku pulak jauh.

Pecah muka by ni kang! (Cakap dengan nada lembut).

“Nasiblah. Siapa suruh cin hantar kembar kat by?”

Menjawab pulok dia ni!

p/s love : Aku tak sukalah kembar-kembar ni. Tak uniklah! Lagi pun, aku cemburu walaupun kau cuma cerita pasal kembar.

No comments:

Post a Comment