Wednesday 3 October 2012

Heart 2 Heart Bukit Cerakah / Bukit Cahaya





Baca status member kat Twitter, dia tweet yang kekasih dia kejutkan dia pagi-pagi untuk dia bangun pergi kelas. Tapi aku kekasih aku kejutkan aku pagi-pagi gila ajak aku bersenam kat Bukit Cerakah, Shah Alam. Aku pergi kelas pun tak pernah nak bangun awal macam tu. Demi dia, aku punyalah excited untuk bangun pagi. Hehe. Mesti ada yang mengutuk sebab pergi kelas tak nak, jumpa dia nak aje.

Aku tunggu dia kat roundabout asrama tempat aku belajar. Cuma aku duduk jela kat dalam bilik sambil on call dengan dia sambil borak-borak, takut-takut dia terlelap sebab mengantuk masa driving. Mana taknya, kalau dah bangun terlalu awal lepas tu drive mungkin risiko untuk mengantuk adalah tinggi. (Yela tu!)

Bila dia sampai je, dia hon kat depan bilik aku. Aku pun mengintailah ikut tingkap.

“Cin nak tengok baby ikut tingkap jela”, aku punya perangai mengada-ngada dah sampai.

Tengok dia macam nak turun dari kereta aku cepat-cepat keluar dari bilik. Haha!

Sampai je kat Bukit Cerakah dia parking kereta dia. Tak ramai orang pun sebab hari Selasa kan. Semua orang tengah sibuk kerja dan sekolah bagai, kitorang je rajin sangat nak pergi bersenam. Haha!

“Dulu nama tempat ni Bukit Cerakah tapi sekarang dia dah tukar nama jadi Bukit Cahaya.”

“Kenapa pulak nak tukar?”, aku bertanya.

“Sebab nama Cerakah tu kan macam serakah. Nama dia tu macam mengajak orang buat maksiat.”

“Serakah?”

“Nafsu serakahlah”.

“Oh. Patutlah dia tukar ek. Biar ada nur (cahaya) sikit kat bukit tu.”

Kitorang pun masuk dalam kawasan tu. Kena bayar RM3 sekepala. Tapi kalau nak masuk Taman Bermusim (suka hati aku je nak bagi nama), kena bayar lagi RM3. Kitorang nak masuk so total adalah RM12 je. Orang tu kata lagipun sekarang Taman Bermusim tengah musim luruh.

Kitorang tak naklah naik bas kan. So kitorang lagi pilih untuk naik basikal. Kena sewa. Sejam pertama RM5. Jam seterusnya RM1 je. Start naik je jalan okey lagi. Bolehlah kayuh. Aku teringat pulak cerita Heart 2 Heart yang sepasang kekasih bawak basikal kat dalam hutan. Macam kitoranglah. Haha!




Tapi bila naik bukit kitorang terus surrender. Tak boleh nak kayuh langsung! Kitorang jalan kaki sambil bawak je basikal tu. Tapi bila nak turun bukit, wah kemain seronok lagi! Dialah yang kat depan. Padahal dia yang penat sangat sampai duduk kat tepi jalan. Alah, aku pun sama jugak. Haha!
Dia kata aku ni tak tahu nak penat. Aku ni jenis kuat dan banyak stamina. Esh, mana ada! Aku kalau naik tangga pun semput jugak apa. Bukan semputlah tapi mengahlah jugak sebab aku kan gadang. Haha!

Aku ada nampak kuda kat situ dua ekor. Dua-dua coklat tengah minum air. Yang sekor ada datang kat kitorang tapi aku tengok dia undur ke belakang aku pun follow jugak. Aku cuma takut perangai dia macam unta je, meludah sana sini. Tapi kuda tak kot?

Aku siap rakam lagi kuda tu minum. Haha!

Nampak burung dalam sangkar pun aku rakam padahal burung merpati je kot dengan ayam hutan. Tapi tak tahulah aku kalau dia dah update burung baru. Hehe!

Tak ramai orang kat sana. Rasa tempat tu macam kitorang punya je. Indahnya ketika aku bersama si dia.

Dia kata, “inilah cabaran. Cabarannya sama macam hubungan cinta kita. Cuma apa yang kita lalui hari ini hanyalah cabaran dari segi fizikal je. Mungkin kau dapat bertahan dari segi fizikal. Sebab kau kan kuat”.

Rupanya dia bawak aku kat Bukit Cahaya ni bersebab. Terima kasih sayang.

Tapi rupanya last sekali kitorang tak jadi nak masuk Taman Bermusim tu sebab tak cukup masa. Dia kena balik sebab nak hantar adik-adik dia pergi sekolah.

Tiket burn? Mungkinlah tidak sebab tiket tu takde tulis tarikh pun so kitorang bolehlah kot masuk lagi. Hehe!

Aku terlalu mencintaimu cinta!

p/s love : Sekarang dia tak berapa sihat. Mungkin dia terlalu penat sangat. Aku risau sangat. Semoga dia cepat sembuh sebab aku takut bila dia sakit. :’(

No comments:

Post a Comment